Bewustworden

De groei van bewustzijn gaat zo snel, ieder moment loop ik tegen nieuwe inzichten aan. Telkens lees of hoor ik een zinnetje dat indruk maakt en als ik het herkauw, komen er meestal een nieuwe inzichten. De belangrijkste verandering in mijn ervaren was het moment dat ik begreep, dat mijn enige taak hier op aarde is om mijzelf te kennen, te accepteren en lief te hebben.
Dat klinkt heel egoïstisch en druist in tegen alle normen die ik heb meegekregen. Toch wordt het mij steeds duidelijker hoe dat bedoeld wordt. Al die kracht en kennis die we hebben meegekregen, is bedoeld voor onze eigen ontwikkeling en die kan er alleen zijn door de lessen die we krijgen ter harte te nemen en te ervaren waar ze ons naar toe brengen.
Laatst vroeg iemand mij: 'waarom moeten we dan lessen ontvangen en waarom moeten we ons verder ontwikkelen?'
Daarop zijn twee antwoorden mogelijk, elk van uit een ander gezichtspunt.
        Voor ons aardse zijn, is de opdracht simpel ‘de soort in stand houden’ en dat kan onder anderen door ons steeds verder te ontwikkelen zodat die ontwikkelingen op DNA niveau worden doorgegeven.  
        Op zielsniveau is je opdracht 'je verder te ontwikkelen naar een esoterisch wezen', of welke term je er aan wilt geven. Dat kan alleen door je bewust te worden van wie je bent en wat jouw doel is, niet alleen in dit leven maar door je hele zielsontwikkeling heen. De weg naar dat bewustzijn is een lang pad, waarin je veel van elkaar kunt leren door uitwisseling in woorden, maar ook door uitwisseling van energie. Het klinkt dan heel mooi om te zeggen hoe en wie je behandelt en wat die behandeling voor die ander doet, maar ik ervaar steeds meer de uitwisseling in gelijkwaardigheid.



Van de week kwam een jonge vrouw, na een zeer turbulent halfjaar, terug voor een behandeling. Het was mooi om te ervaren hoeveel er veranderd was in haar energie sinds die tijd. Deze behandeling verliep vrijwel in stilte, er hoefde niets gezegd, want de uitwisseling van energie was genoeg. De volgende dag kreeg ik een berichtje waarin ze vertelde dat ze veel nieuwe inzichten had gekregen en zich weer dichtbij zichzelf en vrolijk voelt.  Alles stroomt weer.
 Dat geeft natuurlijk een kick, maar, tijdens de behandeling werd ook bij mij een stukje geheeld, heel heftig en intens maar zo goed.

Door op die manier te werken is er ruimte om de ander in gelijkwaardigheid te helpen, zonder dat de oude verhouding -therapeut versus hulpvrager- ontstaat en ieder groeit verder in zijn eigen bewustwordingsproces.



Carla

Reacties

  1. Helemaal mee eens het leven gaat er moeier door uitzien heerlijk Henk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als jullie een reactie achterlaten.

Populaire posts