Een bijzondere Dag Buiten de Tijd


Korte uitleg van het Maya 13 manen jaar: 
ieder jaar van 365 dagen (= de omwenteling van de aarde om de zon) 
kent 13 maan-cycli van 28 dagen (=364 dagen) 
en een dag Buiten de Tijd, die altijd valt op 25 juli.

Maandag 24 juli, de laatste dag van het Maya jaar in de energie van de Blauwe Storm.
Blauw is de kleur van het Westen, de transformatie. En Storm wordt ingezet om alles met kracht op te schonen. Relaties werden afgesloten als ze je niet meer dienden, problemen werden met stormkracht opgelost. En hoe mooi te bedenken dat iedere opruiming, iedere transformatie in jezelf ook een opruiming, transformatie is voor de hele wereld omdat onze kleine ik een afspiegeling is van het grote geheel.
Het was toon 10 Witte Wind. Toon 10 staat voor vervolmaking en manifestatie.
Witte Wind is de grote Geest die het leven inblaast met zijn adem en je inspireert om jouw waarheid te spreken. Wind gaat over communicatie en vraagt om flexibiliteit en verandering.
Affirmatie: “ik ben mijn eigen vader”
Wat een volmaakte dag voor een operatie waarbij een oproerkraaier uit mijn lichaam verwijderd mocht worden en stel je voor dat daarmee een oproerkraaier in de wereld is getransformeerd.
Het werd en bijzondere dag waarbij liefdevolle communicatie op vele niveaus centraal stond. Een vriendelijke ontvangst in de geur van lavendel en gevolgd door een ontspannende voetmassage die alle stoer-doen doorbrak en me eerlijk naar mijzelf deed luisteren, geen angst maar bewust ondergaan wat ging komen.
Al gauw was het tijd om de voorbereidende pillen te slikken en die werken heftig bij mij. Ik ging knock-out en had een mooie droom waarin ik met een aantal van mijn (fotograferende) vrienden wandelde in een diepgroen woud, waarschijnlijk opzoek naar mooie beelden om vast te leggen. Met een schok werd ik teruggetrokken naar het hier en nu en met vliegende vaart ging het naar de OK, nog een zwaai naar Henk en toen was ik in de voorbereidingsruimte.
De vragenlijst van wie-wat-en-hoe werd weer met me doorgenomen en na een tijdje mocht ik door naar de volgende ronde: de OK zelf. Ook hier werd in tegenstelling tot 3 jaar geleden gezellig met me gesproken er werden grapjes gemaakt en men vroeg waar ik heen zou gaan tijdens de narcose. Ik besloot weer naar de zeehonden te gaan die we zondag hadden bezocht. 
De narcose werkte sneller dan mijn besef dat het zover was.

Slapen met de zeehonden.

Ergens werd ik wakker gemaakt en mocht ik een slokje water drinken. Wat overtollige slangetjes werden weer uit mijn lijf verwijderd en nog weer later lag ik op mijn ‘eigen’ plekje en zat Henk naast me. Die heb ik als een Brabbeldas de vreemdste vragen gesteld, maar hij wist dat ik slokjes water wilde en gaf me die ook. De dokter die langs zou komen kwam niet, maar wel een operatie assistente die vertelde dat het een lange operatie was geworden, maar alles goed was gegaan en dat we morgen zouden overleggen of ik naar huis mocht.
Henk vertrok en ik ook weer naar heerlijk dromenland. Geen pijn, geen weet van hoe en waar. Tussendoor wel een begeleidde wandeling naar het toilet gemaakt en me verbaasd over bloed waar geen bloed hoort te zijn. Geen tijd om te eten, maar slapen. Om 2 uur ’s nachts nog een wandelingetje naar het toilet en net toen ik dacht ‘nu zal ik de rest van de nacht wel wakker liggen’, was ik alweer onder zeil. Om een uur of 6 heb ik mij eindelijk voorgesteld aan de buurvrouw, maar voordat ons gesprek een beetje op gang kwam, was ik al terug in dromenland, want het was tenslotte Blauwe Nacht. 
(Volgens de Tzolkin: de energie van dromen en de kracht van de duisternis. In het duister schakel je over op andere zintuigen en de info die je dan verkrijgt kan je diep raken en verbazen, heb geen angst maar wordt stil en ervaar). En zo werd deze dag............

Een uurtje later begon het ziekenhuisleven met controles en een babbeltje met de nachtzuster.
Ondertussen was het op de Maya kalender de dag Buiten de Tijd. 
Die wordt meestal gevierd met een groep gelijkgestemden en tot mijn verbazing liep dit ook zo in deze ziekenkamer. De buurvrouw en ik hadden meteen een diepgaand gesprek over alles wat er in een mensenleven en ver daarbuiten voor kan komen. Zij heeft mij heel wijze woorden meegegeven en ik hoop dat ik haar ook iets ter ondersteuning heb gegeven. Ondertussen werkten we een goedverzorgd ontbijt weg, heel attent dat alle verpakkingen al waren geopend zodat die geen problemen opleverde voor het infuushandje.

En plots kwamen er aardse engelen langs, de vrouw die de voetmassage had gegeven kwam nu met twee vrouwen die handmassages verzorgen. Met de schat die mijn handen masseerde was er meteen een diepe Maya-klik waarvan zij zich eerder niet bewust was geweest. Haar zoon is geboren op de dag Buiten de Tijd, we schoten allebei vol van dit gegeven en konden nauwelijks afscheid nemen na de heerlijke handmassage.

In overleg met de dokter werd besloten dat ik, als ik dat wilde, lekker thuis mag opknappen, tja en dat wilde ik natuurlijk net als de buurvrouw. Onze mannen kwamen ons vrijwel tegelijkertijd ophalen en ontroerd en met een Big-Hug namen we afscheid, zonder nog de tijd te nemen voor het afscheid met een laatste voetmassage.  

Ik ben nog volledig verstild van wat er allemaal in een paar uurtjes kan gebeuren in een ziekenhuiskamer op een dag Buiten de Tijd.

26 juli. Nu is het Maya nieuwjaar, door hen gekozen omdat op deze dag onze zon en Sirius, de belangrijke Bron voor de Maya’s, tegelijk aan de hemel opkomen.
De jaardrager (dag-energie van de Tzolkin) is toon 12 Geel Zaad.
Een jaar van rustig oogsten van wat in het verleden is gezaaid en nieuwe intenties zaaien voor de komende tijd.
Toon 12: toewijding; samenwerking; wereldkundig maken. Bijvoorbeeld door regelmatig samen te komen met creatieve denkers om het zaad voor de toekomst te planten en oude problemen oplossen door nieuwe manieren van denken en handelen.
Weet jij jouw intenties voor het nieuwe jaar? De eerste Maya week van dit jaar staat in het teken van een nieuw begin en het bepalen van je doel.
Daarnaast draait de spirituele Tzolkin kalender zijn eigen cyclus van 260 (13x20) dagen door naar morgen toon 13 Rode Slang en dan de Witte Wereldoverbrugger golf van 13 dagen.

@ CarlaTm






Ik laat me hierbij leiden door de 13 manen agenda van Nicole E. Zonderhuis, de Maya Wijsheden van Elvira van Rijn, de boeken van Lucas Slager en Peter Toonen enz. allemaal om de rust van de natuurlijke tijdsrekening terug te brengen en daarmee de jachtige onrust van de onnatuurlijke tijd te verdrijven in onze westerse wereld.

Reacties

  1. Liefste Carla,heel veel beterschap met je herstel. Wat fijn dat je zo snel weer thuis mocht gaan. Nu verder opknappen omringt door de liefde van Henk. Zodra jij je in staat voelt om bezoekers toe te laten,zouden Alex en ikzelf je graag een persoonlijke knuffel komen geven.
    Lief mensje,voor nu een virtuele kus en omarming van ons allebei. Het ga je goed meissie. En ook Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd, ik ben zo blij dat je weer thuis bent en dat alles goed is verlopen.
    Nu op naar een voorspoedig herstel.
    In gedachten bij jou.
    Beterschap en een dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve sis, dank je dat je zo aldoor bij me bent, dit voelt zo goed. Ook voor jouw een dikke knuffel xxx

      Verwijderen
  3. Mirjam Bouwman26 juli 2017 om 14:38

    Lieve Carla, wat was het een bijzondere ontmoeting hè, dankjewel voor dit mooie moment op deze speciale dag. ik wens je een heel spoedig herstel roe. Dikke knuffel, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een heel bijzondere ontmoeting die we hopelijk in een andere situatie kunnen voortzetten. Prachtig werk wat jullie doen. Een heel dikke knuffel voor jou xxxx

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als jullie een reactie achterlaten.

Populaire posts