Positieve energie delen

Ik vroeg me al een tijdje af waarom ik zo weinig bewust met mijn bewustwording bezig ben. Ik dacht dat het voortkwam uit de, tot hoge mate opgevoerde, weerzin tegen alles waar maar een druppeltje spiritualiteit aan te pas komt.
Vannacht tijdens de wakkere uren in het licht van de bijna volle maan en het geloei van de harde wind, kwamen de inzichten. In het halfjaar dat ik nu vrijwel voortdurend leef in direct contact met Moeder Aarde en alle elementen, is mijn bewustzijn, mijn contact met het hogere, alleen maar bezig met dat waarvoor het ooit was bedoeld: het overleven. Natuurlijk klinkt dat dramatischer dan het is, want als het hier te zwaar zou worden, kan ik inpakken en in mijn veilige stenen huisje op twee hoog gaan wonen.
Juist dat leven met de elementen is waar leven in essentie om gaat. Iedere dag dealen met het water buiten de deur houden, maar wel op tijd water in de vaten hebben voor de dagelijkse behoefte.
In de caravan is het zaak de temperatuur aangenaam te houden, maar ook om voldoende te ventileren, want anders zorgt condens weer voor plaatselijke buitjes op de tafel of de vloer.
Ik heb nooit natuurkunde gehad, want ik werd ingedeeld in de ‘handelsgroep’ op de MULO.
Nu leer ik proefondervindelijk hoe een en ander werkt. 
Ondanks continue ventileren geven wij teveel vocht af waardoor condens ontstaat, dit zet zich af op de koudste punten, de ramen, in de caravan. Die hield ik wel in de gaten en ik haalde er regelmatig een lapje langs om het vocht af te voeren, maar waar ik een paar dagen geleden pas achter kwam is dat de condens zich ook afzet op het dakluik en van daaruit ontstond lekkage op de tafel. Nu heb ik daar maatregelen tegen getroffen en blijft de tafel droog.
Nu vandaag de harde wind op de meest kwetsbare kant van de voortent beukt moet ik weer heel andere beslissingen nemen. Vannacht tikte er plotseling een railtje buiten tegen het raam, dan moet ik meteen weten waar het vandaan komt en of het direct terug op de plaats geschoven moet worden. Ik vond het verantwoord om het tot vanmorgen te laten hangen en dat bleek een goede beslissing, want er was geen schade ontstaan, terwijl door ’s nachts rond de caravan te lopen het risico ontstaat op struikelen over scheerlijnen of het breken van enkels in konijnenholen die overal ontstaan.
Vanmorgen bleek er ook een flap los te flapperen en die zit op een plek waar direct ingrijpen wel nodig was. Dan klauter ik onder het toeziend oog van Donja op een, veilig, opstapje om die flap weer in het gareel te krijgen.
Bij dit soort dingen is het heel prettig om een goed ontwikkelde intuïtie, of wel het contact met het hoger zelf, te hebben om constant ad-hoc besluiten te kunnen nemen en zaken voor te zijn, door bijvoorbeeld te letten op hoe de dieren om ons heen reageren en daar de informatie van te gebruiken.
Een prachtig samenspel met de natuur waarin mijn lijf zich goed voelt en zich aanpast.
Door veel vers te eten uit de eigen moestuin, vraagt dat lijf steeds meer om groente en fruit van het seizoen. Zo blij als ik in de zomer ben op het moment dat er nectarines op de markt verschijnen, zo blij ben ik nu dat ik de laatste vanmorgen, samen met de laatste pruimen, heb opgegeten .
Mijn lijf wil nu appels, peren en noten, in alle soorten en maten, zoals ze nu van de boom komen.



Terwijl ik dit alles lag te overpeinzen kwam ik tot het inzicht dat het hier om gaat en niet om mij als ‘medium’, doorgeefluik, in te zetten voor het welbevinden van anderen.
Als iedereen voor zich de tijd neemt om zich echt, niet gevisualiseerd, te verbinden met Moeder Aarde door te wandelen, te tuinieren of gewoon door onder een boom te gaan zitten en je te verbinden met die boom, dan kom je steeds dichter bij je eigen essentie en heb je geen anderen meer nodig om je vragen te beantwoorden en onzekerheden weg te nemen.
Doordat ik mij goed voel in mijn verbinding met Moeder Aarde lever ik mijn bijdrage aan het veranderen van de energie en iedereen die die verbinding mee voelt, ondersteunt de positieve energiestroom en maakt die stroom krachtiger waardoor daadwerkelijk veranderingen ontstaan.
Door die positieve stroom met elkaar te blijven voeden, kunnen we er op momenten dat het even niet zo lekker gaat ons mee verbinden en wat er energie voor eigen heling van gebruiken. Dan gaat het niet meer om wie meer of minder heeft gedeeld, of om wie, wie heelt, nee je draagt bij naar vermogen en je neemt waar nodig. 
Op die manier hoeft er geen uitwisseling in geld of diensten te zijn.


Graag nodig ik iedereen uit om mee te doen en om ervaringen te delen op de pagina www.facebook.com/TwinSoulEnergie.


.

Reacties

Populaire posts