Erg, erger, ergeren

Ik schrijf wel vaker over mijn grote probleem: keuzes maken.
Van van alles is er teveel en dan sta ik daar middenin en moet bepalen wat voor mij goed is, dat gaat van een boodschapje in de supermarkt tot de keuze van wel of niet naar een dokter gaan, als iets in mijn lijf opspeelt.
De afgelopen weken heette mijn plaaggeest bronchitis en dat is samen met astma, gewoon niet fijn. Als eerste komt er dan een hoestdrank aan te pas, voor mij is dat tijmsiroop, want die kreeg ik vroeger al van mijn moeder en is dus goed ;-) Meestal kan ik daarmee, eventueel aangevuld met wat zoute drop, de hoestprikkel wel onderdrukken, maar deze keer was dat niet zo.
Dan heb je de keuze om naar de dokter te gaan, maar daar heb ik een hekel aan. Niet aan de dokter, want dat is een lieverd, maar wel aan de pillen die zij zeker zal voorschrijven.
Voor mij weet ik heel goed wat het achterliggende probleem is waardoor de bronchitis zich manifesteert, ik moet mij uitspreken over een aantal zaken en dat heb ik te lang uitgesteld.
Ja, daar krijg je het benauwd van. 
Uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt en ik ben daar blij mee, ik voel me per dag opknappen.


Nu loop ik tegen iets aan wat me duidelijker nog zwaarder valt, namelijk wachten.
Oh, wat duurt dat lang en wat speelt dat door in alles wat ik wil aanpakken. Ik wil gewoon horen hoe mijn pas geschreven boek bevalt bij de kritische lezer die ik daarvoor heb ingeschakeld. Het is geen heel dik boek en hij is geroutineerd lezer en ik had verwacht dat ik vandaag zijn opmerkingen wel zou horen, maar nee, het blijft muisstil. Nou ja zo stil zijn muizen trouwens niet, maar dat is weer een heel ander verhaal. Het probleem is dat ik tegen mijn eigen verwachtingen aan loop, want we hebben geen termijn afgesproken. Stom, volgende keer om denken.
Ik ben niet onzeker over het boek wat ik heb geschreven, dat is precies geworden wat ik hoopte, het vertelt precies het verhaal wat ik kwijt wilde. Maar ja, het is wel bedoeld om door anderen gelezen te worden en of die het leesbaar vinden en het verhaal begrijpen?
Ik heb zelfs geen bloem in huis om de blaadjes 'ja of nee' uit te trekken.

Vanaf nu weet ik zeker, kiezen is mijn zwakke plek, maar wachten is veel erger.


Reacties

Populaire posts