Pilletje van een ander


Gisteren raakte ik plotseling over mijn toeren, dat gebeurt niet vaak maar er kwam achter elkaar zoveel op me af dat het overkookte. Ik had een intensieve foto-klus afgehandeld en het resultaat overhandigd aan de opdrachtgever, altijd weer een spannend moment. Ondertussen ontdekte ik de illegale inwoning van muizen in mijn keuken, daar moest ik meteen op anticiperen en er kwam ook nog een zeer onaardig fb-berichtje langs wat daar niet thuis hoorde en me flink raakte.
Op zo’n moment loopt iemand die in mijn directe omgeving is het risico dat ik ga blaffen en nu, bij gebrek aan een huisgenoot, blafte ik ter compensatie in een fb groep. Het blaffen was wel terecht maar niet mijn taak op dat moment, zeker omdat ik mijn humor even kwijt was en dan moet ik niet buiten de deur blaffen.
Kortom het brein liep over en dan is er voor mij een pilletje dat helpt: 
een activatie van Janosh.

 

Nadat ik die had gedaan, besefte ik plotseling dat ik mijn ervaringen met die activatie's vaak enthousiast of ontroerd deel met vrienden. Dat is geen probleem alleen zij willen er ook wel eens eentje doen. 
Dat moedigde ik iedereen altijd van harte aan, maar het is iets heel anders om een hele webcast, met alle voorbereidende babbels en filmpjes, te volgen, dan om je zomaar onvoorbereid in een activatie te dompelen. 
Daar had ik niet eerder bij stil gestaan.

Als ik hoofdpijn heb, pak ik ook geen anti-migraine-pil van mijn buurvrouw en dit is vergelijkbaar, want het helpt mij omdat ik mij al lang bezighoud met deze activatie ’s, vergelijk: de handleiding bij de medicijnen ken.
Ik zal iedereen adviseren om eens een webcast van Janosh te doen om te ervaren wat het voor jou kan betekenen, maar doe nooit zonder die ervaring zomaar een enkele activatie.

Voor mij heeft het doen van de activatie, zowel gisteravond als vanmorgen, een hoop rust gegeven. 
Ik ben weer terug in mijzelf en ga daar voorlopig blijven, gewoon omdat het daar wel bevalt. 


Reacties

  1. Mooi inzicht. Hoop dat je kan blijven waar je bent.
    knuf
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig lukt dat voorlopig wel goed. Er gebeurt ook zoveel iedere dag, dan mag er ook wel af en toe een off-day tussen zitten.
      Knuf
      Carla

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als jullie een reactie achterlaten.

Populaire posts