Volle maan


Hoeveel woorden zijn er al gewijd aan de volle maan? Ook vandaag zag ik weer veel langskomen en ieder heeft zijn/haar eigen verhaal en natuurlijk heb ik dat ook.
Van jongs af aan heeft de maan een grote invloed op mij gehad. Mijn voelen wist dat de energie van de maan invloed heeft op alles op aarde en ik kon ook alle effecten keurig benoemen.
Bij veel mensen maakte het mij niet uit als ze dit als onzin wegzette, maar als iemand voor wie ik groot respect heb, vertelt dat het onzin is, start het denken en denken brengt twijfel. Is het dan echt alleen dat weerkaatsende licht van de zon dat de nachten helder maakt en mij daarmee wakker houdt? Maar hoe werkte dat dan vroeger door op mijn menstruatie en mijn libido? Aangepraat?
Nee, in die tijd werd er over die onderwerpen niet gesproken in mijn omgeving en het waren alleen maar stille conclusies die ik zelf trok.
Met volle maan wilde ik als tiener de avondwandeling doen met ons hondje want dan voelde ik me zo krachtig en blij als ik buiten in dat heldere licht liep. Daarin is door mijn leven heen niets veranderd, met volle maan moet ik naar buiten, al is het maar op het balkon, om de energie te voelen en op te slorpen.
Vannacht zat ik te genieten van de volle maan en de wolken die er omheen dwarrelden en plotseling wist mijn gevoel het weer: natuurlijk is er invloed. Niet door de verlichting van de maan door de zon, maar door de positie van maan, aarde en zon in een rechte lijn. 

zon-aarde-maan

De kracht die de hemellichamen in hun baan houdt trekt op dit moment anders aan de aarde dan wanneer met halvemaan die kracht een driehoek vormt. 



maan
zon- aarde
Met nieuwe maan staan zon en maan aan dezelfde kant ten opzichte van de aarde en hierdoor is de aantrekkende kracht weer heel anders.

zon-maan-aarde


Door dit inzicht snap ik hoe het komt dat het rond volle maan springvloed is en hoe door diezelfde kracht ons lichaam zwelt en meer vocht vasthoudt, met alle gevolgen die daarbij horen.

Voor mij een aanwijzing dat ik mijn denken weer mag loslaten en meer gaan leven vanuit mijn gevoel, mijn weten en de komende tijd vooral gewoon genieten van de energie van zuster Maan.








Reacties

Populaire posts