De invloed van dit intense wavespell met 10 GAP dagen .........

Zaterdag was het toon 1 Geel Zaad en daarmee begon de golf van 13 dagen in deze energie. Zaad laat je oogsten van wat je ooit hebt gezaaid en vraagt je om je potentie in nieuwe intenties uit te zetten.
Wij waren deelnemers aan de Beleving dag in Kraggenburg en het was een mooie ervaring om te zien hoe mensen die vorig jaar een healing van Henk of een Tzolkin reading van mij hadden gehad nu terugkwamen omdat het ze zoveel goed had gedaan en graag en vervolg wilden. We hadden nieuwe ontmoetingen waaruit mooie contacten gaan groeien en daarnaast konden nieuwe plannen gedeeld worden. 

Zondag toon 2 Rode Slang, de energie van vernieuwing, transformatie, en de overlevingsdrang van het lichaam waarvoor je het beste luistert naar je innerlijke wijsheid, je intuïtie. Slang vraagt je ook om te genieten van je lichaam door dans, beweging en liefde te beleven.
Waar is de transformatie mooier te zien dan in het herfstbos? Het doffe nazomergroen ontvlamt in prachtige kleuren voordat het afvalt, de bodem kleurt op door alle paddenstoelen die dit jaar de kop op steken en de voedselvoorraad om de winter door te komen ligt voor het oprapen. Alles wat op de grond valt doet mee aan de grote transformatie naar voedzame grond waarin de zaden voor het komend voorjaar zullen groeien en dit geeft de typische herfstgeur aan het bos.


Maandag de eerste GAP dag van een serie van 10:
toon 3 Witte Wereldoverbrugger, de sjamaan van de Tzolkin die wandelt tussen de werelden van leven en dood, van loslaten en nieuwe kansen. Loslaten gaat altijd samen met pijn, maar het is de enige manier om ruimte te maken voor het nieuwe dat komen gaat.
Voor mij was het de dag van het afscheid van mijn tante, die na een lang en mooi leven hier op aarde is doorgegaan naar een volgende wereld.
Daarna was het tijd voor nieuwe ervaringen, logeren bij iemand die ik nog niet zo lang ken maar die mij graag een paar verwendagen wilde geven. En dat werden het op veel manieren, dankzij het zwoele ‘alt-weiber-sommer’ weer konden we lang in de tuin en het landelijke uitzicht genieten.
’s Avonds wilde ze graag wat uitleg over de Tzolkin en ook haar dochter was heel geïnteresseerd. Altijd weer mooi om de herkenning van de omschrijving van het geboortezegel te zien bij mensen. De dochter bleek witte Wereldoverbrugger als geboortezegel te hebben en zij vertelde hoe ‘de dood’ haar vaak in beslag neemt. Niet zozeer de angst voor de dood maar het idee dat overledenen nog bij ons zijn en ons willen beschermen en hoeveel die dan van haar gedachten kunnen meelezen. 


Dinsdag toon 4 Blauwe Hand de energie van geven en ontvangen, van helen en geheeld worden en van vormgeven. Het werd voor mij ontvangen van meer verwennerij, eerst naar de zee om onze hoofden te laten schoonwaaien en te genieten van een smakelijke lunch met zeezicht.
Later werd de sauna opgestookt om de rest van het lijf te reinigen van alle sores die het vasthield. De lucht was niet zo schoon, er kon alleen een klein oranjezonnetje door de lucht vol woestijnzand en as van de bosbranden in Portugal schijnen, dat zorgde wel voor een heel bijzondere beelden in de lucht en een vreemde lichtstraling over het land zoals ook wel te zien is bij een gedeeltelijke zonsverduistering. Dit alles deed mij denken aan jaren terug toen een vulkaan op IJsland  al zijn gas en as de lucht in slingerde en daarmee ook de zon wat verduisterde en het vliegverkeer voor een paar dagen stillegde.
Tussen de saunarondes door mocht ik helpen met het bereiden van de maaltijd en ik was blij dat ik eindelijk een klein beetje mocht geven. Het helen gebeurde dit keer niet door handoplegging maar door de gesprekken die we hadden over het grote verdriet dat ons samen heeft gebracht en dat nog steeds speelt. Praten lost niet op maar geeft wel nieuwe inzichten.


Woensdag toon 5 Gele Ster gaat over het brengen van harmonie, alles transformeren naar schoonheid en over het creëren.
Dit werd een moeilijke, eerst afscheid nemen van deze fijne plek en mensen. Vervolgens heb ik mijn innerlijke drang gevolgd om, ondanks dat ik eigenlijk definitief afscheid had genomen van de aardse vorm van haar, toch op bezoek te gaan bij een van mijn soulsisters die nu in een verpleegtehuis daar in de buurt woont.
Heb ik haar een momentje geluk gebracht? Heeft het mij gebracht wat mijn hart wilde?
Ik weet het niet, dit heeft langer tijd nodig om op de juiste plek te vallen. Het heeft bij mij in eerste instantie vooral veel tranen laten stromen waar alle ruimte voor was tijdens de rit naar huis en dit werd gesteund door net de goede ‘huil’ muziek op radio 4, alle stukken die bij de diverse familie-crematies werden gespeeld kwamen langs.

En dan vandaag toon 6 Rode Maan. Net schreef ik in fb groep Heel jeZelf al:
“Vandaag is het Rode Maan toon 6, de 4e GAP dag van de serie van 10 en het is Nieuwe Maan.........
Maan beïnvloedt het water, zorgt voor eb en vloed in de zeeën en oceanen. De mens bestaat voor een groot deel uit (zee)water hierdoor heeft de maan ook grote invloed op ons lichaam en ook op onze stemmingen en emoties.
Ga er niet de strijd mee aan maar laat het stromen.”

Mijn lichaam was nog niet geheel gereinigd blijkt, mijn darmen werken nu de rest aan ongenoegens weg, ik laat het maar stromen om straks helemaal schoon de rest van dit wavespell te beleven en te doorvoelen.

naar de website

Reacties

Populaire posts