Synchroniciteit

Als je erop gaat letten gebeurt er zoveel net op hetzelfde moment. Ik heb het de afgelopen week meermaals ervaren.
      Henk en ik hadden net besloten dat we bij een vriend Reiki lessen wilden volgen, toen ik bij een vriendin in de auto zat en zij vertelde dat ze Reiki I had afgerond en binnenkort de Reiki II inwijdingen ging ontvangen en natuurlijk bij de betreffende vriend.
      Vrijdag sms’te ik met mijn nichtje in Parijs om even stil te staan bij het overlijden van haar moeder, mijn zus en ondertussen kom ik via, via op een site van mensen die een prachtige plek hebben gevonden in de Lot een streek in
Zuid-Frankrijk, waar het nichtje in kwestie jaren heeft gewoond en gewerkt en waar wij ook meermaals met vakantie zijn geweest.
    Gisteren las ik in ons computer-lijfblad een artikel om de aanwijzer op het pc-scherm aan te passen, net op het moment dat mijn ogen me zo in de steek laten dat ik het minuscule streepje niet meer kon vinden en daar nogal hopeloos van werd.

                               love is in the air.

Zomaar drie totaal verschillende gebeurtenissen, maar als je erop let gebeurt dit zo vaak. Je richt je gedachten ergens op en het komt op andere manier bij je terug. Wanneer je hier bewust van wordt, ga je iets begrijpen van werken met gedachtenkracht. Hoe gedachten energieën zijn die elders iets in werking zetten, waardoor je moeilijke situaties kunt visualiseren en er positieve energie naar toe kunt sturen en daarmee de situatie verandert.
De stap verder in het bewust-worden is ‘creatie’ wat niet anders wil zeggen dan als we maar met genoeg mensen een andere, liefdevollere samenleving visualiseren, die samenleving gecreëerd wordt alleen maar door onze gedachtenkracht.
Als je dat beseft wordt ook duidelijk waarom het zo belangrijk is om negatief denken uit te bannen, natuurlijk in de eerste plaats omdat het je niet verder helpt om te blijven mokken maar ook omdat alles wat je met negatieve gedachten uitzendt ook in het negatieve bij je terugkomt.

het mooie plekje in de Lot:
http://www.retouralasource.org/ 

 

Reacties

Populaire posts