Vergoeding vragen.


De laatste tijd vertel ik vaker over de Maya Tzolkin kalender en de berekening van geboortezegel en toon van creatie. Iedere keer zijn er dan mensen die geïnteresseerd zijn en hun zegel willen horen. Alleen daarna is er teleurstelling, want wat moet je nou met een term: kin 242 Witte Wind toon 8 geboren in de nacht waarin een GAP dag zich weer sloot? 

     Een aantal jaren geleden las ik een boek van Janosch, waarin hij, geleidt door zijn Gids die zich plotseling manifesteerde, schreef over de herinneringen aan levens in oud Egypte. Ik herkende dat, want ik voel me van kind af aan heftig aan getrokken door alles wat met Egypte te maken heeft en wist dat ik daar levens heb geleefd. Toen hij vertelde over zijn levens als Maya voelde ik wel wat, ik maar had geen herinneringen op dat moment. 
    Ik ging opzoek naar meer informatie en vond het boek ‘de Gestolen tijd’ van Peter Toonen. Terwijl ik dat las, begon het me steeds meer te boeien en toen ik aankwam bij het hoofdstuk over de berekening van de geboortezegels zakte ik terug naar een tijd waarin ik zelf als Maya die berekeningen zat te maken. Heel intens en het voelde zo vol liefde. Nadat ik een tijd voor iedereen berekeningen had gemaakt, zakte mijn interesse weer omdat er allerlei andere nieuwe zaken op mijn pad kwamen.
     Tot in juli 2011 een aantal vrienden naar ‘de Dag Buiten de Tijd’ gingen en daar met enthousiaste verhalen van terug kwamen, toen begon het weer te kriebelen ergens in mij. Op deze zoektocht kwam ik op de website van PAN Holland, waar heel veel informatie staat, maar daar begon het me wel weer te duizelen. Via, via kwam ik bij Elvira van Rijn terecht, die je op facebook indeelt in de groep met wie je samen je levenspad loopt.
Het eerste wat ik daar deed, was bij een heel stel levenspadgenoten op hun persoonlijke websites kijken en daarin ontdekte ik wel een bepaalde lijn. Natuurlijk allemaal geïnteresseerde in het spirituele en velen werkend als healer, masseur of andere manieren van alternatieve activiteiten. Daarnaast zijn velen zeer creatief, zowel schrijvend als beeldend. Een groep waar ik me thuis bij voel. Maar al met al leerde ik er niet veel meer over de Tzolkin, behalve de beschrijving van de Wavespell van 13 dagen, die trouw wordt beschreven door een van de levenspadlopers, daardoor werd  weer een heel klein stukje duidelijk. Gelukkig heeft Elvira ook het boek ‘Maya wijsheid voor je levenspad’ geschreven en toen ik dat las werd begreep ik weer stukken meer, tot een bepaald punt, toen kwam er zoveel zij-informatie bij dat ik het spoor weer bijster  raakte en er nauwelijks meer mee bezig was.
     In de Blauwe Adelaar levenspad groep was soms veel  uitwisseling en soms gebeurde er weken niets, totdat het plan ontstond om elkaar eens te ontmoeten, uiteindelijk lukte dat afgelopen juli toen we met vier vrouwen wandelden in Schoorl. 
Een dag vol herkenning, het gevoel van vertrouwdheid en veel gespreksstof. 

Blauwe Adelaar feest


    Daar zag ik het ’13 manen werkboek’ van Nicole Zonderhuis. Natuurlijk ging ik dat ook lezen en dat gaf veel meer duidelijkheid door een heel overzichtelijke indeling van de informatie. Het is een echt opzoek-boek.
Sindsdien kan ik naast het berekenen van zegels, ze ook uitgebreider duiden en nu wordt het steeds boeiender om te doen.

     Een heel ander onderdeel van de Tzolkin is het volgen van de dag energie. Iedere dag staat in de energie van een ander zegel en toon en sinds ik daar meer op ben gaan letten, herken ik steeds meer de stemmingswisselingen in mij. 
Die dagelijkse energie kun je op meerdere pagina’s op Facebook of op andere websites volgen, maar nog leuker is om het zelf bij te houden, want zo wordt het steeds duidelijker hoe het ritme van de energieën is. Zo leer je de 260 dagen cyclus meer en meer in je dagelijkse leven in te passen.
     Nu mensen weten dat ik die berekeningen maak en er wat over kan vertellen komen er steeds meer vragen en dat is leuk, maar het kost me wel tijd en daar moet ik een kleine vergoeding voor vragen (vindt mijn accountant).

Helaas valt dat niet altijd goed en verlies ik daardoor weer contacten,

"so be it"


Reacties

  1. Mooi stuk Carla, ook zoals jij je zoektocht beschrijft. Kennis vergaren is een proces en dat heb je mooi verwoordt.
    Wat betreft de vergoeding. De accountant wil het, maar jij kennelijk niet. En dat voelen mensen. Gun het jezelf, je bent het écht waard, wijze vrouw!
    XXX
    José

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor jouw wijze woorden José. Het blijft voor mij heel dubbel,ik geef graag totdat iemand misbruik maakt van mijn vrijgevigheid dan ga ik even grommen.
      Liefs, Carla

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn als jullie een reactie achterlaten.

Populaire posts