het Gele Ster levenspad


Tijdens het levenspad (wavespell) van Gele Ster ben ik alles tegen gekomen wat erbij beschreven wordt. Veel verzet vanuit mij naar mijzelf en de ander, maar ook van anderen naar mij. Deze dagen ben ik veel met de omgeving bezig geweest en ik heb moeite gehad met het vinden van contact met mijn binnenwereld.
Tot zondag, Witte Spiegel waarin ik mijn Zelf, de waarheid achter de waarheid terug zag en ik mij bewust werd van het principe ‘wat zend ik uit, wat vang ik op?’ hierdoor kon ik me losmaken van alles wat niet van oorsprong bij mij hoort en ik besef de energie die ik uitstraal.
Toon 11 versterkte dit: bevrijd, laat los, geef je over en vergeef in nederigheid en acceptatie.
Hierdoor kon ik op maandag Blauwe Storm goed in de rust van het middelpunt van de storm blijven en van daaruit een krachtige reading geven, die de energie bij de ontvanger volledig heeft omgezet van machteloze woede naar liefdevolle daadkracht. Hierbij werd ik ondersteund door de kracht van toon 12 die gaat over het delen van je inzichten, kristalhelder en in openheid.
Op dinsdag Gele Zon toon 13 stond ik helemaal terug in mijn kracht, waardoor ik zonder twijfel en vanuit liefde mijn bijdrage kon leveren aan de afronding van een tijdperk bij een organisatie en alvast een advies kon geven voor vernieuwing.
Deze toon 13 heb ik mijn plek in het grote geheel, bewaker van de harmonie, volledig ervaren.
Hiermee sluit ik voor het eerst een zeer bewust ervaren cyclus van de 260 dagen van de Tzolkin af, in volle nieuwsgierigheid naar de volgende cyclus van 20 x 13 dagen.



Carla



Reacties

  1. Jezus maakt vrij
    Geschreven door Willem de Vink
    ‘Dus wanneer de Zoon u vrij zal maken, zult u werkelijk vrij zijn.’

    Johannes 8:36

    Niet elke waarheid maakt vrij. De naakte waarheid kan je soms juist van elke vrijheid en spontaniteit beroven. Het kan je binden aan schuld, schaamte, angst. Daar kom je ook niet vanaf door je zonden op te biechten. Dat kan misschien even een gevoel van opluchting geven, maar het maakt je niet vrij van de zonde. Integendeel, denk je vrij te worden door op zoek te gaan naar zonde, dan kom je erachter dat je er daardoor juist aan vast blijft zitten.



    Jezus zegt dan ook niet dat de waarheid je vrij maakt. Hij zegt dat je bij zijn woord moet blijven, zijn vrijspraak om vrij te zijn. Het gaat erom dat je de waarheid kent die Hij over je uitspreekt. Pas dan zul je weten wat vrijheid is.

    ‘Wanneer u bij mijn woord blijft, bent u werkelijk mijn leerlingen’ (Joh. 8:31).

    Leerlingen van Jezus houden vast aan zijn woord van vergeving, van geen veroordeling, van vrijspraak.

    ‘U zult de waarheid kennen’ (Joh. 8:32).

    Ze hebben zich zijn woord eigengemaakt en de waarheid daarvan erkend en nu kennen ze Gods vergeving, nu weten ze dat er in Jezus geen veroordeling is, nu zijn ze uit hun zonden vrijgesproken.

    ‘En de waarheid zal u bevrijden’ (Joh. 8:31).

    Want dat woord, die waarheid, heeft hen vrijgemaakt uit de angst voor veroordeling, voor straf, voor de dood, die hen voorheen als een slaaf aan de zonde bond. Nee, ze zijn nu geen slaaf meer, maar kinderen van God, voor eeuwig thuis bij Hem (Joh. 8:34-36).

    Het is die waarheid waarmee Jezus je vrijmaakt. Hij is het zelf.

    Johannes 8


    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als jullie een reactie achterlaten.

Populaire posts