Verbaasd

Wat is de overtreffende trap van verbaasd? Voor mij vandaag even verbijsterd en nog veel meer. Ik zit in een heftige shift dat voel ik al een tijd, maar sinds de afgelopen dagen manifesteert het zich wel heel heftig. 
Wat is er gebeurd. Net als toen ik jaren geleden het eerste boek van Janosh las over zijn overrompelende ontmoeting met Saïe zijn gids, heb ik nu weer zo’n sterke connectie met zijn wereld. Natuurlijk is het niet voor niets dat ik met de Intensive ben begonnen en was het een logisch gevolg dat we naar de Open dag zijn geweest. De activatie was mooi, de J.E.T sessie deed veel met me, maar de blik in de ogen van Janosh deed van alles in mij ontwaken en ik besloot toch zijn nieuwe boek te kopen.
Ik ben er meteen de volgende dag in begonnen, lekker in de zon voor de tent. Ik lees veel hier op de camping en daar kan ik me uren in verliezen, niet in dit boek. Ik viel regelmatig in een diepe slaap en werd dan met een schok wakker, me bewust dat ik ver weg op reis was geweest maar ik kon me er niets van herinneren. Heel irritant, want ze sturen me toch niet voor niets op reis? Ook de tweede Pinksterdag bracht ik veelal lezend en reizend door. 
Ik legde het voor mijzelf uit dat ik tijd nodig had om het gelezene te laten integreren in mij.
Hierna had ik het twee dagen druk met heel andere zaken, maar vanmiddag was ik terug op de camping en begon weer te lezen. Na enige tijd werd ik wakker omdat er iemand vreselijk lag te snurken. Tja, dat was ik zelf. Nadat dit nog een keer gebeurde besloot ik het eens anders aan te pakken, ik ging zelf schrijven. Schrijven met pen op papier want in de zon is niet te werken op de laptop. Het was lang geleden dat ik zo had geschreven, dat was in mijn ruimte bij mijn atelier, een heerlijke plek waar ik een heel goede energie had opgebouwd en waar ik prachtige schrijfsel heb doorgekregen. Prachtig voor die tijd, want er is alweer veel veranderd ondertussen.

Carnac
Goed ik zat te schrijven en plotseling voelde ik de kosmische sturing weer, na even invoelen wist ik dat dit Kyrian was, ik kreeg mooie persoonlijke boodschappen van hem door, over de eenheid van alles en over - jij bent de andere ik-, zoals ook de Maya het benoemen in hun groet - In Lak‘Ech-.
We gingen ook even terug naar de tijd dat ik voor het eerst contact met hem had, dat was toen ik mijn scull opende tijdens een intense groepsmeditatie op 11-11-11. Hij vertelde toen dat hij een Druïde was uit Carnac en dat ik op dat moment begreep waarom ik mij ooit zo diep geroerd had gevoeld, toen ik daar in Bretagne was. Hij gaf destijds een uitgebreide uitleg over het verschil tussen Druïde, Sjamaan en Medicijnman, begrippen die tegenwoordig nogal door elkaar worden gehaald. Ik heb daar toen een mooie blog aan gewijd.

Nadat ik vanavond wat had gegeten, ging ik zitten en las verder in
-God ontmoet God-. 
En daar zat mijn verbazing: binnen de kortste keren gaat het in dat boek over 'ogen zijn de taal van de ziel', Druïden en prompt daarop over 'jij bent de andere ik'. 


Ik ben verstild, verstomd en diep gelukkig, wat is synchroniciteit toch indrukwekkend.


Reacties

Populaire posts