De waarde van het aarden

Tijdens mijn spiritueel ontwaken was er een periode dat ik wel moest vasthouden aan wat me verteld werd om niet volledig te verdwalen in nieuw ervaren. Wat ik leerde was me onthechten van Moeder Aarde, gevoel en emoties, en alleen vanuit de verbinding met de kosmos te orakelen, daarbij vasthoudend aan de waarheid van de groep. Wat nieuw bij mij binnenkwam werd vaak weggevaagd als onwaar.

De periode van ‘zij weten beter’ is voorbijgegaan en een tijd van onthechten en nieuwe ruimte voor mezelf creëren was begonnen.

Moeder Aarde keramiek 2007
Naarmate ik verder bewust word, verschuift de waarheid van de anderen naar de waarheid in mijn-Zelf. Op deze ontdekkingsreis merk ik dat het voor mij niet werkt, dat verbinden met de kosmos alleen. Pas als ik me heel bewust verbind met de energie van Moeder Aarde, de energie waarvoor ik in dit leven gekozen heb, gaat alles in mij stromen.

Het contact maken met mijn basis gebeurt als ik me verbind met de energie in mijn wortelchakra, het energiecentrum aan de basis van de wervelkolom.
Als het contact met het basis- of wortelchakra er niet of onvoldoende is, kunnen klachten van onderrug en buikorganen ontstaan, die pas verdwijnen als er de verbinding gemaakt of hersteld wordt. Het is een voortdurende aanwijzing van het lichaam dat er iets ontbreekt, dat iets uit balans is, dat alleen vanuit die verbinding met je basis je verder kan helen.
De verbinding met Moeder Aarde maak ik door heel bewust mijn voeten op de grond te plaatsen en te visualiseren dat er krachtige stevige wortels uit mijn voeten de grond in groeien tot een stevig wortelstelsel dat mij overeind houd zelfs bij de hardste storm, of door tijdens een wandeling heel bewust, bij iedere stap die ik zet, te voelen hoe mijn voeten gedragen worden door Moeder Aarde
De Spirit die we zijn heeft het contact met boven al, wat we hier op aarde komen doen is ervaren wat het is om, in de beperking van een stoffelijk lichaam, de dualiteit en de verdichtte energie op deze planeet, te leven. Het voelen van alle bijbehorende emoties en het integreren van die gevoelens, in de wetenschap dat ze er mogen zijn en niet weggedrukt hoeven te worden, is een van de kernopdrachten die we op ons genomen hebben toen we voor dit aardse leven kozen.

Nu ik de moed heb gevonden me te verbinden met mijn basis,
Nu ik me bewust hecht aan Moeder Aarde
Nu voel ik heling, door blokkades die verdwijnen.

Alleen door het ervaren van
De liefdevolle energie van Moeder Aarde
Me met haar energie te reinigen,
Ontstaat verdere groei. 

Nu kan de helende energie stromen
en kan ik mij daarmee vullen.
Nu ben ik de verbinding tussen boven en beneden,
Nu kan ik positieve kracht uitstralen
Nu ontmoet ik de positieve krachten om mij heen.

Nu is het goed voor Nu.








terug naar de site

Reacties

Een reactie posten

Fijn als jullie een reactie achterlaten.

Populaire posts