WaveSpell van de Witte Wind

Een wavespell is een van de kleine kalender van de Maya’s een periode van 13 dagen, waarbij het dagzegel van de eerste dag zijn energie meegeeft aan die periode. We zitten nu midden in het wavespell van de witte wind en omdat dit ook mijn geboorte zegel is voel ik de energie van deze periode extra sterk.



De omschrijving voor deze periode is:

Communiceren van Gemeenschappelijk belang

Adem, Communiceren, Spirit.

Deze 13 dagen ligt er miscommunicatie op de loer en dient communicatie dus extra aandacht te krijgen.
Jouw adem wordt tot woord, het woord tot zin, zin tot feit, feit tot werkelijkheid.
Wees zorgvuldig met wat je zegt want de invloed van je woorden reikt verder dan je zien kunt en verspreidt zich als cirkels in het water.
Probeer helder en integer te spreken. Ook kan je je bewust worden van je ademhaling.
Wat adem je in? In welk ritme? Offer je adem als geschenk aan Grote Geest/Hunab K’u, dan zullen de woorden die je spreekt mee vloeien in deze stroom.
Toen God de mens schiep blies hij hem leven in met zijn eigen adem. Adem deze Spirit in en inspiratie zal je ten deel vallen.

Bron:  het 13 manen werkboek van Elvira van Rijn




 Mijn ervaren van deze periode is heftig, op de eerste dag was er al een stevige miscommunicatie, die nog dagen bleef knagen.

Gisteren verlangde ik naar het zingen met mijn koor om even mijn stem te laten horen en mijn adem te laten stromen. Natuurlijk kwam er een lied aanbod wat mij diep trof, door de herinnering aan de plek waar we dit lied de laatste keer hadden gezongen en omdat die herinnering synchroon loop met een situatie waar ik nu mee geconfronteerd word. Plotseling konden de opgekropte tranen stromen, in deze veilige omgeving en terwijl dat gebeurde kon ik heel rustig die situatie delen met de koorgenoten. Een vorm van communiceren die ik me zelden toesta.

Meteen hierna had ik een voorbespreking over een presentatie waarvoor ik ben uitgenodigd. Het was mij niet helemaal duidelijk waarom ik was gevraagd, maar dat werd me tijdens het gesprek wel duidelijk. De kern van het verhaal wordt: ‘hoe kun je tegenslagen ombuigen naar positieve actie’
Leuk en spannend om mijn positieve levensinstelling hardop naar een groot gehoor te vertalen.

Terwijl ik me daar op zit te verheugen schoot me de herinnering te binnen aan die verlegen, zichzelf overschreeuwende puber, die tijdens het houden van een spreekbeurt opeens een microfoon voor haar neus kreeg en volledig instortte. Die microfoonangst is heel lang bij me gebleven. Tijdens de vergaderingen die ik voorzit vraag ik de leden altijd vooraan te komen zitten omdat ik niet zo ’n hard stemgeluid heb en daarmee voorkom ik de vraag om een microfoon.
Natuurlijk zijn er momenten geweest dat ik er niet omheen kon, dat was bij de afscheidspraatjes die ik na overlijden van diverse familieleden heb gehouden, maar ja toen had ik wel wat anders aan mijn kop dan angst voor een microfoon.

Vanmiddag wordt het anders, dan sta ik voor een groter publiek een verhaal te vertellen dat ik dan pas weet, want voorbereiden maak het zo statisch.

En zo komt de energie van dit wavespell helemaal tot ontplooiing.




terug naar de site

Reacties

Populaire posts