Gele Mens wavespell

Nadat we gisteren (3/7) de golf van de Blauwe Storm hebben afgesloten met Blauwe Aap 13, de Tzolkin-geboorte energie van Henk, zijn we nu gestart met de golf van 13 dagen in de energie van Gele Mens.
Gisteren heb ik het vrolijke, de verbinding met het innerlijk kind en de Spirit van Aap duidelijk ervaren. Ondanks wat flinke uitdagingen bleef het een ‘lichte’ dag voor me.
 Met Gele Mens ligt dat heel anders, dat is voor iedereen met 
Witte Wind als geboortezegel, de uitdagende kracht. Ik merkte dat vandaag al met opnieuw een uitdagende temperatuur, waarbij ik heel goed moet oppassen dat ik me niet laat meeslepen in een negatieve stroming. 

Ik heb de hele dag de koelte van natuurlijke schaduw opgezocht en genoten van het zuchtje wind dat af en toe langs kwam.
Veel lastiger waren de uitdagingen in de gesprekken met mensen die mij uitspraken willen ontlokken vanuit mijn bestuursfunctie. Het is zo makkelijk om mijn mening te geven, maar die mening is bij lange na niet een goed doordacht bestuursbesluit en daardoor moet ik mij aldoor dwingen om mijn mond te houden, want voordat ik er erg in heb word ik later op mijn uitlatingen vastgepind.
Vanavond werd het lekker behaaglijk buiten, maar helaas is er een groots muziek(nou ja, House geloof ik)festival en kermis in Almere Haven, waardoor we de vogels nauwelijks kunnen horen. 
Buren van een paar plekken verderop hebben hun terrashaard aangestoken met vies rokend hout, wat echt niet fijn voor de longetjes is. 
Allemaal klein leed, maar weldegelijk uitdagingen, waarbij ik heel goed naar binnen moet gaan om mij niet te ergeren, maar te accepteren dat het is als het is: niemand doet het om mij dwars te zitten.
De buren genieten samen met hun bezoek van de buitenhaard, de jeugd van Almere en verre omstreken geniet van het festival en ik weet dat het vanavond laat weer stil is en ook de rook zal dan vast weer zijn opgetrokken.

Ik las op fb meerdere stukjes naar aanleiding van het begin van de Gele Mens wavespell, waarin heel tegenstrijdig over ego en karma werd geschreven en dan kies ik toch (naar het advies van de 13 manen kalender van Nicole Zonderhuis:  “geniet van je mens-zijn, volg je eigenWijsheid en laat je voeden met hoger en groeiend bewustzijn”) voor mijn eigen gevoel ten aanzien van deze zaken.
Ego hoef je niet te overstijgen, het is je aardse steun en toeverlaat om je wandeling hier op aarde  te volbrengen. Het helpt je te onderscheiden wat goed en niet goed voor jou is en het is je verbinding met Moeder Aarde. Ego is er natuurlijk niet om in te zetten om anderen te overtuigen of je wil op te leggen.

Karma ervaar ik als een ander begrip van de oud-kerkelijke ‘erfzonde’ en daar kan ik niet zoveel mee. Ik maak bewuste keuzes, zodat ik later nooit spijt hoef te hebben. Ik behandel de ander zoals ik zelf behandeld wilt worden, want uiteindelijk zijn we allen een, of zoals de Maya zeiden: 
In Lak’ech/ ik ben de andere jij.

Morgen (5/7) is de energie van Rode Hemelwandelaar:
“Rode Hemelwandelaar is de boodschapper van het licht, hij brengt je het vermogen om door tijd en ruimte te reizen. Ga de uitdagingen aan en groei, neem je standpunten in, maar blijf flexibel, alleen dan blijf je vrij.”
En het is een GAP dag, een dag waarin de verbinding met de bron, beter voelbaar is doordat de nevelen rond Hunab ‘Ku, de bron, zich wat terugtrekken.




De bestemmingszegel van het Gele Mens wavespell is Geel Zaad, het gaat deze periode om het zaaien van je intenties, zodat je het resultaat later kunt oogsten.



terug naar de site 

Reacties

Populaire posts