Zinvol ziek-zijn

Tijdens een week lang ziek in bed en in de luie stoel hangen, heb ik voldoende tijd gehad om mijn leven van dit moment eens onder de loep te nemen. Vanuit de spiritualiteit is een ziekteperiode daarvoor bedoeld. Het viel niet mee, mijn leven van dit moment, ik ben weggezakt in een routine die niet meer datgene brengt wat ik ervan hoopte. Voor het ATA-createlier ben ik voortdurend aan het werk geweest om leuke workshops te bedenken, om er vervolgens iedere keer achter te komen dat er wel geïnteresseerden op afkwamen, maar niet voldoende om een workshop te starten. Dat geheel blokkeerde mijn eigen creativiteit zo langzamerhand zo, dat er niets moois meer uit mijn handen kwam, wat inhoud dat er een hele hoop in mijn hoofd bleef hangen wat ik anders in knutsels omzette. Natuurlijk kan ik mijn crea-ei ook goed kwijt in het geschreven woord, maar niets is zo heilzaam als met je handen in de klei aan het kneden zijn, of een gipsblokje vorm laten krijgen. De beslissing is gevallen: voorlopig geen workshops, maar lekker weer zelf knutselen. De resultaten zullen her en der wel vertoond worden.



Een heel andere manier om mijn creativiteit in te zetten is het maken van kleurenreadings. Vorige maand heb ik dat op een beurs weer voor een aantal mensen mogen doen en het verrast ook mij nog steeds hoeveel informatie ermee naar voren komt. Natuurlijk is het fijn dat ik op zo’n manier iemand even mag laten zien waar zijn of haar schoen op dit moment het meeste wringt zodat ze weer verder kunnen in hun bewustwordingsproces. De kunst is en blijft om het alleen maar even aan te tippen en niet meteen met oplossingen aan te komen, iemand leert alleen maar door zijn oplossingen zelf te vinden net zoals ik mijn inzichten zelf heb gevonden. Daarom vind ik het bij energetische heling ook heel belangrijk dat er zo min mogelijk gesproken wordt, het gaat om het ervaren en wat ik als heler ervaar kan heel anders zijn dan wat degene op de behandeltafel voelt. Uiteindelijk gaat het om diegene en alleen haar of zijn ervaren telt.

Carla

Reacties

  1. Mooie evaluatie van je proces! Knap gedaan hoor! Ik heb me aangemeld omdat ik oprecht belangstelling heb voor jouw proces en dat van Henk. Lieve knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als jullie een reactie achterlaten.

Populaire posts